Zajmuję się prowadzeniem książki przychodów i rozchodów, czyli tzw. małej księgowości. Czynność ta ma na celu ewidencję firmowych środków, zarówno przychodów, jak i wydatków. Systematyczne wpisy na temat operacji wewnątrz firmy pozwalają na późniejsze rozliczanie się z US, a także na sporządzanie sprawozdań dla instytucji państwowych, na przykład GUS.
Kto może skorzystać z uproszczonej księgowości?
Uproszczona księgowość dedykowana jest małym i średnim firmom, których przychody netto za poprzedni rok obrotowy nie przekroczyły dwóch milionów euro. Z tej formy rozliczania się z urzędem skarbowym mogą skorzystać następujące podmioty gospodarcze:
- osoby fizyczne;
- spółki cywilne osób fizycznych;
- spółki jawne osób fizycznych;
- spółki partnerskie.
W zakres małej księgowości wchodzą takie czynności jak przygotowywanie dokumentów wewnętrznych firmy, rozliczanie VAT, CIT oraz dokonywanie wpisów w KPiR.